חשבונית לעצמאי וחשבונית לפרילנס

באופן כללי, יש כל מיני דרכים להוציא חשבוניות לעצמאיים ולפרילנסים, כאשר הדרך שכבר אינה תקפה היא כדרך פנקס חשבוניות שקונים בחנויות של מכשירי כתיבה. כן, הפנקס לא תקף יותר. כך או כך, עוסקים פטורים לא צריכים להוציא חשבוניות, אלא קבלות, כיוון שיש להם פטור ממע"מ. ניתן ללמוד עוד בכתבה נוספת שהכנו בנושא זה. עוסקים מורשים וחברות בע"מ לעומת זאת, אכן מנפיקות חשבוניות.

את החשבוניות לעצמאיים ולפרילנסים, ניתן להוציא בדרך פיזית, וניתן בדרך דיגיטלית. ישנן כל מיני תוכנות ואפליקציות שיכולות לאפשר תיעוד ומעקב אחר חשבוניות, והשימוש בהן יכול להיות יעיל – בעיקר כיוון שזה מאפשר ליצור דוח מאורגן של כל ההכנסות על סך השירותים שניתנו והמוצרים שנמכרו. הדבר יכול להיות יעיל במיוחד כאשר רוצים להגיש דוחות למע"מ, או דוחות שנתיים, ושאר דברים אחרים. בין אם אנחנו עושים את הדבר בעצמנו, או מאצילים אותו לרואי החשבון שלנו – עצם האפשרות לאגד חשבונית לעצמאי בפלטפורמה שקל לגשת אליה ולייצא ממנה נתונים, בהחלט יכולה לשרת את המלאכה.

סדר וארגון בחשבוניות לעצמאים ולפרלינסרים

כאשר עצמאי או פרילנס מוציא חשבונית, יש לו כמובן אפשרות לתעד את מחזור ההכנסות שלו. הדבר יהיה שימושי מאוד, כדי לדעת כמה מס משלמים. אם כי, את המס לא משלמים על מחזור ההכנסות, אלא על הרווחים. אם לדוגמה, נאספו 200 חשבוניות בשנת מס מסוימת, ומתוכן עולה שמחזור ההכנסות היה כמיליון ₪, הרי ששיעור המס יכולה להיות הגבוה, והאפשרי ביותר עבור סכום זה. אנחנו מדברים על מדרגת מס של כ-48%, אם כי מדובר במס פרוגרסיבי, על כן אין זה באמת 48% מהרווחים, אלא שיש דרך קצת יותר מורכבת לתאר את התחשיב, שלא ניכנס אליה כאן. כך או כך – אם מתייחסים לסכום הכולל של ההכנסות, היינו מניחים שהוא נכנס למדרגת המס הגבוהה ביותר.

אך אם נכלול גם את ההוצאות המעורבות, ונראה שהרווחים היו על סך כ-100,000 ₪, הרי שמדובר על פחות מ-10,000 ₪ לחודש, ועל כן מדרגת המס אינה עולה על 20%. יתרה מכך, גם אם נניח שהכספים שמס הכנסה תגבה על הכנסה זו, עומדים על כ-20,000 ₪, אפשר מאוד, שעומדות לטובת העסק והאדם שמפעיל אותו – נקודות זיכוי והחזרי מס שונים – כך שהוא למעשה יכול לשלם אפילו פחות מס. כך שזו בהחלט אפשרות, שלאחר קיזוזים, אותו אדם ישלם מס אפסי. ואלו הם סוג הדברים, שיכולים להתרחש, כאשר אנחנו מתארגנים, מדייקים ומקבלים בהירות לגבי תזרים הכספים בעסק שלנו – וגם אם אנחנו לא יודעים לחשב זאת, או לדעת מה הן הזכויות הבירוקרטיות – זה תמיד נחמד שרואה חשבון יכול לשים לב לזה, לציין זאת, ולהשתמש לטובה בכל הנתונים שאספנו כדרך איסוף החשבוניות לעצמאיים ופרילנסים שברשותנו.

אנחנו כמובן נשמח לסייע בנושא, ובכלל. תודה על קריאתך.